10 Kasım 2009 Salı

Haşhaşın Kabuğu

Geçenlerde küçük kızım çok fena öksürüyordu. Doktora götürmek istemedim. Çünkü ortada bir sürü gripli hasta var. Hijyen hiç yok. Öksürük için gidip domuz gribi olmayalım dedim. Güzel bir tedavi yöntemi öğrendim.
Yazın eşi Afyonlu olan bir arkadaşım kızlarıma marakas niyetine kabuklu haşhaş vermişti. Çok hoş bir şey. Şıkır şıkır:) Verirken de öksürüğe iyi geldiğini söylemişti. Verdiği tarifi denedim. Sonuç; üç günde öksürük geçti, hem de ilaçsız.
Efendim haşhaşın kabuğunu kırıyoruz. Kabuğun 1/4 ünü bir bardak sıcak suya koyup 5 dakika kaynatıyoruz. Sonra tatlandırıp içiyoruz. Üç gün bunu yaptığımızda sonuç mucize...
Başka ilaç kullanmadım. Sürekli ılık birşeyler içirdim.

2 yorum:

Mutfaknotlari dedi ki...

canım emin değilim ama kabuğunda onun uyuşturucu bi madde olması lazım
bence bununla alakalı bilen birine bi danış
haşhaştazeyken çizilir ve çıkan sakız uyuşturucu yapılır bundan eminim
çünkü tarlalar denetleme uzmanları tarafından gezilip haşhaşı çizenler ceza yerler

böyle diye biliyorum canım benim
rabbim kızına acil şifalar versin
bende bi haftadır perişan yatıyorum

Hamarat hanım dedi ki...

Bu tarif "kocakarı ilacı" denilen tipten:) Yıllardır kullanılan bir yöntemmiş. Kendi çapımda araştırmasını yaptım. Bu tarif Afyon yöresinde hep kullanılan bir tarif imiş. Evet haklısın tazeyken kabuğu özel bıçakla çizilince çıkan sıvı "afyon sakızı" oluyormuş. İzinle ekilen bir bitki türü. Bu arada kızım bomba gibi oldu:) 3 günde kendine geldi.