18 Nisan 2010 Pazar

Fındık Kurabiye

Malzemeler:



250 gr margarin(oda sıcaklığında)

1 yumurta (orjinal tarifte sadece sarısı diyor ama ben gariban beyazı ne yapayım, dışarda kalmasın, oda içine:) )

1/2 çay bardağı sıvıyağ

2 yemek kaşığı pudra şekeri

1 paket kabartma tozu

Un

Üzeri için:

1 su bardağı pudra şekeri

1 yemek kaşığı tarçın



Yapılışı: Geniş bir kapta margarin, yumurta, sıvıyağ ve pudra şekeri iyice karıştırın. Un ve kabartma tozu karıştırıp, karışıma yedirin.

Hamurun gayet yumuşak olması lazım. Fazla un koymayın. Fındık kadar (Giresun'un tombul fındığı kadar) yuvarlaklar yapıp , tepsiye dizin. 150 derecede pişirin. Tepsiyi salladığınızda tepsiden ayrılıyorlarsa fırından çıkarın.

Derin bir kapta pudra şekeri ve tarçını karıştırın. Kevgirle pişmiş kurabiyeleri karışımın içine bırakın, iyice karıştırın.

Bu kurabiye bayatlamadan uzun süre dayanabilen bir kurabiye. Evde el altında bir yerlerde olunca şöyle bir tane alıp ağıza atması zevkli olıyor.

Yapıp yiyenlere afiyet olsun...

2 yorum:

iffetin günlüğü dedi ki...

Bazı günler böyle atıştırmalık bir şeyler aryorum.Malzemeler her zaman bulunanlardan..Bereketli de daha ne olsun.Ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar blog dergimize katılımlarınızı bekliyoruz..Her dalda olabilir..Ben mutfak editörüyüm..yemek kategorisinde başvurlarınızı bana bekliyorum..Yasamladans@gmail.com mail atarsanız..yazarlık için davet göndereceğim size..5 gün boyunca her kategoride yayınlananlar oylanacak ve en çok oy alan o hafta dergide yayınlanacak..Hadi kolları sıvama zamanı..Bloggerlar buluşuyor..:)